Digiteyes kunskap

Social Selling Program

I en perfekt värld är dina säljare experter på Linkedin och förstår precis hur de ska använda plattformen som en del av sin säljdag. Via vårt program har vi lett otaliga säljare att förstå och komma att älska Linkedin.


Vi själva gör ca 80% av våra affärer via Linkedin och ger er vår metod - oavkortat. Är du skeptisk till huruvida Social Selling skulle vara relevant för er? Det finns en uppsjö av datapunkter som underbygger Social Selling och berättigar dess existens. Många av dessa är svårbegripliga och inte alltid lätta att relatera till. Enligt Hubspot (State of Inbound 2017) är implementering av Social Selling topp tre prioritering för företag i Europa under 2018 - knappast en slump utan insikten om att det gör dem mer effektivta vilket det leder till ökad försäljning. Tittar man vidare på datapunkter så säger CSO Insights att 31% av tillfrågade säljare skapar djupare relationer till sina prospekts och kunder med hjälp av Social Selling.


 

Bakgrund

Vårt Social Selling Program riktar sig till de företag som vill skapa förändring bland sina sälj- och marknadsteam. Underliggande har ni förstått att era kunder alltmer vistas online och Social Selling är mötesplatsen där era säljare kan träffa kunderna, utbilda dem och sälja till dem. Detta kombinerat med era rådande processer. Social Selling är också processen där sälj och marknad behöver mötas för att uppnå bästa resultat, det vill säga Sales and Marketing Alignment. Vårt Social Selling Program ger er både den strategiska riktningen och den operativa handledningen. Vår utgångspunkt är att varje säljare ska bli mer effektiv och sälja mer.         

Vår process
  • Analys (nuläge, önskat läge)
  • Strategi (säljprocesser, marknadsprocesser, målsättning)
  • Workshops (utbildning för säljchefer, säljare och marknadsförare)
  • Löpande uppföljning (tracking av uppsatta KPI’er)
  • Check-ins (personlig uppföljning 1-1)
  • Business Review (sälj- och marknadsledningen och Digiteyes)
  • Hela vägen stöttat av Digiteyes online learning

 

Ni kanske redan har utbildat era team kring Linkedin, men inte sett några resultat. Ni kanske har köpt in Sales Navigator-licenser men har svårt att se värdet. Efter att ha implementerat Sales Navigator för 100-tals företag i Norden och för stora företag såsom Google och Xerox, så vet vi vad som krävs för att ni ska lyckas. Oftast används systemen som “ytterligare en licens av något” - då kommer ni aldrig lyckas. För att lyckas behöver ni ha bakomliggande strukturer och processer på plats, först då kommer ni realisera värdet av investerad tid och pengar. 

Vill ni också möta era kunder på bästa sätt?

Ta del av vår kunskap och kontakta oss för att komma igång.